post cover

Wersal żegnamy

  • Kategoria: KMS 2017 
  • Komentarze (0) 

Każde miasto, każda gmina chce móc prezentować się jako miejsce wyjątkowe.  Tę wyjątkowość wizerunku określa tożsamość. Jak ją budować?

Duże miasta wydają się nie mieć z tym problemu, jest potencjał, a i pieniądze na zaangażowanie  specjalistycznych agencji zazwyczaj nie brakuje. Ale w miasteczkach i gminach wiejskich różnie bywa.

Tożsamość nie może być całkowicie wymyślona, musi mieć realne podstawy, zakorzenienie, utożsamiających się z nią mieszkańców. Tymczasem wielu z nich nie potrafi opowiedzieć o swojej małej ojczyźnie, nie wie nic o samorządzie. Nad tym trzeba pracować.

W dobie Internetu nie potrzeba wielkich pieniędzy. Facebook, Instagram, kilka funpage’ów, zdjęcia, infografiki, konkretny tekst, no i filmiki. Obrazy przede wszystkim – tu profesjonalizm nie jest najważniejszy, a może nawet mniej przekonujący. Liczą się emocje i autentyczność formy przekazu. Internauci nie wybaczają nieautentyczności. Odchodzimy od rozmachu i wersalu, schodzimy do ludzi..

Bezcenne jest zaangażowanie w nasze działania społeczników, tylko trzeba ich znaleźć i wspierać, a nie zniechęcać formalnościami. Świetne wyniki daje współpraca z osobami opiniotwórczymi – znanymi blogerami, dziennikarzami.

Nie warto iść za modą i tworzyć na siłę identyfikacji wizualnej niewielkiej gminy. Zatem logo – niekoniecznie. Często lepiej użyć herbu i zadbać o ujednolicenie oraz przejrzystość komunikacji. I nie zmieniać tego co kadencję.

W najbliższych latach najważniejsza będzie indywidualizacja przekazu, możliwa dzięki nowym mediom. Ale uwaga: one także mogą być kanałem niebezpiecznej manipulacji.

Hejtu nie unikniemy. Trzeba nauczyć się krytykę przyjmować, dać się ludziom wygadać. Odpowiadać tylko merytorycznie. Ale kiedy hejt wykracza znacząco poza ramy prawne, należy zgłosić do prokuratury, zwalczać legalnymi metodami.

Panel dyskusyjny: Kompleksowe budowanie wizerunku miasta i gminy. Strategia marketingowa, w jaki sposób i na jakich wartościach ją budować. Uczestnicy: Katarzyna Wienconek – Agencja Publicon, Bartosz Kobus – zastępca burmistrza Miasta i Gminy Krzywiń. Prowadzenie: Tomasz Grzywaczewski – redaktor naczelny magazynu Koncept. (17.03.2017)

Ostatnie wpisy

Nadchodzące prelekcje